DJELATNOSTI

Ingrid Kakarigi, dr. med.

SPECIJALIST DERMATOVENEROLOG

PREGLEDI

Dermatološki pregledi temeljna su djelatnost ove specijalističke ordinacije i pružamo ih pacijentima svih dobnih skupina. Zahvaljujući vremenu koje se posvećuje svakom pojedinom bolesniku, kako prigodom uzimanja iscrpnih anamnestičkih podataka, tako i pozornim pregledom kože, sluznica i kožnih adneksa, moguće je dijagnosticirati znatan broj kožnih bolesti.

Pacijentu se strpljivo i na razumljiv način objasne važne činjenice o dijagnosticiranoj bolesti, te uputi u tijek i metodu planiranog liječenja. Svaki pacijent dobiva pisane upute i mogućnost konzultacija u tijeku samog terapijskog procesa. Takvim pristupom se brzo uklanjaju moguće nedoumice i povećava suradljivost pacijenta i uspješnost liječenja.

Bavimo se dijagnostikom i terapijom različitih kožnih bolesti: kako onih alergijskih (atopijski dermatitis, ekcemi, urtikacije..),tako i upalnih - poput psorijaze, vitiliga, rozaceje, seborejičkog dermatitisa, akne, bolesti vlasišta (alopecije) i nokta, tako i infektivnih bilo da su uzrokovane gljivama (dermatomikoze, onihomikoze), bakterijama (impetigo, folikulitisi…) ili virusima (HPV bradavice, moluska...).

DIJAGNOSTIKA I TERAPIJA

NATIVNA MIKOLOŠKA OBRADA

Ovom pretragom promijenjene kože, nokta i sluznica, moguće je potvrditi ili isključiti infekciju gljivama. Medicinskim instrumentom na bezbolan način uzima se strugotina promijenjenog epitela i nakon kemijske obrade otapalom pregledava svjetlosnim mikroskopom. Nalaz pretrage pacijent dobiva za 5-10 minuta. Preduvjet kvalitetnog nalaza mikološke obrade je prestanak apliciranja lokalne terapije na oboljelo mjesto najmanje 5 dana prije pretrage.

DERMATOSKOPSKI PREGLED MADEŽA

Dermatoskopski pregled standarna je metoda kojom se pregledavaju pigmentne promjene kože, bilo da je riječ o madežima u užem smislu ili drugim kožnim promjenama koje imaju karakterističnu strukturu (benigni i maligni kožni tumori, melanom, vaskularne promjene, svrab...). Uvijek se pregledavaju sve kožne tvorbe iz navedenog spektra, a ne samo ona radi koje zabrinuti pacijent dolazi na pregled budući da tako dobivamo potpuniju i kvalitetniju informaciju o vrsti kožnih promjena i izbjegavamo previdjeti drugu patologiju. Stoga možemo reći da poseban naglasak stavljamo na otkrivanje malignih bolesti kože, te savjetovanje o prevenciji tumora kože, zaštiti od UV zračenja, itd.

BIOKEMIJSKE I MIKROBIOLOŠKE PRETRAGE

Prema potrebi moguće je učiniti i proširenu, brzu laboratorijsku obradu u suradnji sa biokemijskim i mikrobiološkim laboratorijem.

UKLANJANJE DOBROĆUDNIH IZRASLINA

Ukoliko se pregledom utvrdi postojanje promjene koja ne zahtijeva kirurško odstranjenje i patohistološku analizu, kao što su fibromi, seborejičke keratoze, solarni lentigo, angiomi, virusne HPV bradavice i moluska, pristupamo njihovom uklanjanju drugim metodama. Ovisno o lokalizaciji, veličini i imajući u vidu što kvalitetniji estetski rezultat, odlučujemo se između elektrokoagulacije, termokauterizacije i ekskohleacije, te krioterapije. Prvim dvjema metodama ciljano spaljujemo kožne promjene, a krioterapijom ih zaleđujemo. Ekskohleacija predstavlja mehaničko uklanjanje struganjem. Bez obzira na metodu kojom se planiramo poslužiti, pacijenta uvijek prethodno upoznajemo s načinom i tijekom izvođenja zahvata. Zahvati se najčešće provode u lokalnoj anesteziji. Time se bol, nelagoda i strah svode na minimum.

UKLANJANJE VASKULARNIH PROMJENA

I u svrhu uklanjanja kapilara lica i angioma kože i sluznica služimo se postupcima elektrokoagulacije i termokauterizacije; uz primjenu ili bez lokalne anestezije.

DIJAGNOSTIKA I LIJEČENJE SPOLNO PRENOSIVIH INFEKCIJA

U sklopu venerologije, pored već ranije spomenutih gljivičnih infekcija na sluznicama spolovila (koje se jednostavno i brzo dijagnosticiraju nativnom mikološkom obradom), veliki broj pacijenata dolazi radi problema vezanih uz HPV infekciju. Ovdje ne možemo dovoljno istaknuti važnost informiranosti o spolno prenosivim bolestima, stoga uz dijagnostiku i terapiju naglasak dajemo i na prevenciju i edukaciju bolesnika. U svrhu liječenja HPV infekcije u mogućnosti smo odabrati između nekoliko terapijskih opcija, ovisno o smještaju, veličini, broju i dostupnosti kožnih odnosno sluzničnih promjena. Odluku o terapiji donosimo u dogovoru sa pacijentom.

Drugi, ali ne bitno manji segment rada odnosi se na dijagnostiku bakterijskih i protozoarnih uzročnika (klamidije, mikoplazme, ureaplazme, trihomonas) koji mogu uzrokovati uretritise, a ukoliko simptomi ukazuju na zahvaćenost dubljih struktura urogenitalnog sustava, pacijent se usmjerava urologu. Gonoreja, sifilis i infekcija HIV-om prisutne su spolno prenosive bolesti te kod svake sumnje provodimo nužnu dijagnostiku u suradnji sa vanjskim biokemijskim i mikrobiološkim laboratorijima. Međutim, na sluznici spolovila nerijetko se mogu pojaviti i neinfektivne bolesti (npr. alergijske), stoga želimo ohrabriti pacijente da se brzo i bez ustručavanja jave na pregled kako bi se prava dijagnoza postavila što ranije i tako spriječila nepotrebna, štetna i dugotrajna primjena različitih neadekvatnih lijekova.

Radno vrijeme: 13:30 do 17:00 sati, (ponedjeljak - petak) | Narudžbe: 9:00 do 17:00 sati, (ponedjeljak - petak)